Biznes w dzisiejszych czasach skupia się w większości na działaniach internetowych. Ostatnie lata pokazały nam, że w razie jakiegokolwiek kryzysu, prowadzenie handlu w wirtualnej rzeczywistości może okazać się jedynym ratunkiem dla większości branż. Nic więc dziwnego, że sklepy internetowe zaczęły stale zdobywać swoją popularność.
Do „nowego rozdania” w zakresie handlu musieli przyzwyczaić się nie tylko ludzie, ale również cała technologia odpowiedzialna za zarządzanie przedsiębiorstwem. Jak w praktyce wygląda integracja popularnych już systemów ERP ze sklepami internetowymi? Czy takie połączenie jest stanie przynieść realne korzyści dla przedsiębiorców?
Zwiększenie częstotliwości zakupów internetowych po okresie pandemii
Nie da się ukryć, że niedawno oficjalnie zakończona pandemia koronawirusa miała ogromny wpływ na rozwój handlu internetowego. Ilość restrykcji nakładanych na przedsiębiorców spowodowała, że chcąc utrzymać swoje biznesy, musieli oni otwierać własne sklepy internetowe. Tylko w ten sposób udało się uratować sytuację, a kiedy wszystko względnie wróciło do normy, raczej nikomu nie spieszyło się z likwidacją e-sklepów. Tym oto sposobem handel w internecie rozwinął się już na naprawdę szeroką skalę.
Wiele przedsiębiorstw jeszcze przed okresem pandemii korzystało z popularnych już na świecie systemów ERP. To narzędzie służące kompleksowemu zarządzaniu przedsiębiorstwem na niemal każdej jego płaszczyźnie. Sporym wyzwaniem na przestrzeni ostatnich lat okazała się integracja tych systemów z nowoczesnymi kanałami handlu e-commerce. W końcu, kompatybilna praca obydwu stron jest niezwykle ważne z punktu widzenia firmy i jej ogólnego rozwoju.
Na czym polega integracja ERP z e-sklepem?
Najważniejszym czynnikiem, dla którego program erp integruje się ze sklepem internetowym, jest oczywiście przenoszenie wszystkich zamówień z platformy na system. Choć przy kilku zrealizowanych zamówieniach dziennie nie ma zbytnio problemu w tej kwestii, to w przypadku ręcznego wklepywania do systemu zamówień liczonych w setkach, sytuacja staje się znacznie bardziej skomplikowana.
Kompatybilność pomiędzy ERP, a platformą e-commerce można uzyskać przy pomocy specjalnych integratorów. Jest to zatem osobne narzędzie, jednak bardzo odciążające osoby pracujące na konkretnych działach w firmie. Może chociażby samodzielnie mapować płatności, przesyłać faktury czy synchronizować stany magazynowe tak, by ilość dostępnych produktów była widoczna przez klienta już na etapie ich przeglądania na stronie.
Jakie korzyści wynikają z integracji ERP z e-sklepem?
Trzeba przyznać, że korzyści wynikających z takiej integracji jest sporo. Niejednokrotnie, decyzja o takiej inwestycji zapobiega wielu pomyłkom, związanym z błędnym zaadresowaniem przesyłki do klienta bądź też z nieprawidłowym oznaczeniem dostępności produktu na stronie. To z kolei wpływa na opinię, jaką osoba robiąca zakupy na naszej witrynie wystawi samemu sklepowi. Często właśnie przez omyłkowe rzeczy, konsumenci decydują się ponownie nie wracać na dany sklep internetowy. Integracja z systemem ERP może więc w znaczny sposób pomóc w rozwiązaniu tego problemu.