Wraz z przyjściem 2020 roku, w naszym otoczeniu pojawił się wirus, którego działanie z pewnością dotknęło każdego z nas. Spory procent populacji miał okazję dowiedzieć się, jak ciężka jest to choroba. Odchodząc jednak od kwestii zdrowotnych, należy poruszyć jeszcze temat działalności gospodarczych, na które także sytuacja wpłynęła dość znacząco.  

Gospodarka w tamtym czasie bardzo szalała i w żadnym stopniu nie była stabilna. Spora część osób potraciła swoje biznesy na skutek panujących lockdownów. Okazuje się, że niektóre branże dość znacząco jednak na tej sytuacji zyskały. 

Branża IT oraz e-commerce 

Hasłem przewodnim, kierowanym ze strony rządu w okresie pandemii COVID-19 było “zostań w domu”. Wprowadzenie zdalnego trybu pracy oraz zdalnego nauczania przyczyniło się do przeniesienia sporej części rynku do świata wirtualnego. Nie dziwi więc fakt, że specjaliści z branży IT zaczęli odnosić wtedy spore sukcesy. Podobnie z resztą jest z dziedzinami SEO czy różnego rodzaju handlem internetowym.  

Firmy działające stricte w sieci zaczęły notować wtedy spore wzrosty, a to za sprawą przejścia społeczeństwa na teren, w którym najlepiej się czują. 

Pandemia, a biznes - które dziedziny zyskały na pandemii?  

Dostawa zakupów i jedzenia 

Sytuacja związana z pandemią w znaczący sposób dotknęła branży gastronomicznej. Nakaz zamknięcia lokali spowodował, że spora część kawiarni, restauracji czy barów po prostu upadła. Dużą przytomnością wykazały się wtedy jednak działalności oferujące dostawy jedzenia. Można powiedzieć, że to właśnie dzięki nim spory procent restauracji będących na skraju bankructwa - utrzymał się przy życiu. 

Społeczeństwo pragnące jedzenia z ich ulubionych lokali musiało ratować się zamawianiem ich do swoich posiadłości. Firmy pełniące usługę dostarczyciela wprowadziły więc różnego rodzaju opcje dostaw bezkontaktowych, co znacznie zmniejszyło ryzyko przenoszenia się wirusa. 

Producenci gier i serwisy z filmami 

Każda osoba zamknięta w domu w czasie kwarantanny szukała sobie zajęcia. Z pomocą przychodziły więc różnego rodzaju gry, filmy czy seriale. Okres pandemii przyniósł więc producentom takich wydawnictw spore zyski, a liczba zakupionych abonamentów w serwisach oferujących filmy i seriale drastycznie wzrosła.